:

   З лютого 2015 року Державна казначейська служба України розпочала широкомасштабну промислову експлуатацію системи дистанційного обслуговування із застосуванням електронного цифрового підпису. Впровадження та розвиток системи дистанційного обслуговування є пріоритетним напрямом роботи Державної казначейської служби України на 2015 рік, затвердженим Міністром фінансів України Яресько Н.І. 26.12.2014.

   Система дистанційного обслуговування призначена для надання зовнішнім клієнтам Державної казначейської служби України (розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів) віддаленого доступу за допомогою мережі Інтернет до інформаційних ресурсів ДКСУ для автоматизації процесу виконання бюджетів усіх рівнів. Це дозволить оптимізувати витрати на підтримку цього процесу завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів та зменшити кількість помилок в даних.

   Доступ до системи здійснюється через програмно-технічний комплекс «Клієнт Казначейства – Казначейство» із використанням надійних засобів захисту інформації. Засоби захисту інформації це програмне забезпечення для створення захищеного каналу зв’язку, яке надається безкоштовно Державної казначейською службою України, та носії ключової інформації багаторазового використання, які клієнтам необхідно придбати самостійно. Генерація електронних ключів та створення сертифікатів здійснюються у відокремлених пунктах реєстрації акредитованого центру сертифікації ключів Державної казначейської служби України. Відокремлений пункт реєстрації для обслуговування клієнтів Пологівського, Оріхівського, Гуляйпільського районів знаходиться в управлінні Державної казначейської служби України у Пологівському районі Запорізької області.

   Електронний платіжний документ, отриманий через систему дистанційного обслуговування, є легітимним оригіналом електронного документу у розумінні Закону України від 28 жовтня 2010 року № 851 «Про електронні документи та електронний документообіг» та не потребує паперового підтвердження.

   До переліку функцій, доступ до яких отримують розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, належать:

     функції підготовки, накладання електронного цифрового підпису та відправки до органів Казначейства платіжних доручень;
     функції ведення Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
     функції ведення мережі;
    функції обміну плановими бюджетними документами (річний розпис призначень державного бюджету, розписи місцевих бюджетів, планові показники, розподіли, кошториси тощо);
    функції створення та підписання меморіальних документів;
    функції завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;
    функції отримання даних щодо руху коштів.

   Казначейством проводиться постійна робота по удосконаленню та розвитку системи в напрямку розширення переліку функцій казначейського обслуговування з можливістю електронної подачі всього спектру документів до органів Казначейства.

   Переваги для клієнтів у витратах на систему дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» порівняно з іншими on-line системами полягають у наступному:

  −Державна казначейська служба України надає послуги по генерації ключів електронного цифрового підпису безкоштовно;

    використання клієнтами системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» не потребує абонплати, тобто безкоштовно;

  −первинне підключення клієнтів до системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» безкоштовне;

  −підтримка клієнтів щодо використання системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» безкоштовна.

  Вимоги щодо використання захищених носіїв ключової інформації (НКІ) визначено Комплексною системою захисту інформації (КСЗІ) на систему дистанційного обслуговування.

  Витрати на (НКІ) є разові та здійснюються за рахунок коштів клієнтів.

  Окупність придбаних НКІ, навіть за умови невеликих кошторисних призначень бюджетних установ, становить шість місяців у зв’язку з економією витрат на відрядження, папір, витратні матеріали тощо. Враховуючи вищезазначене та з метою розширення кількості клієнтів для роботи в СДО, оптимізації взаємодії між органами Державної казначейської служби України та економії бюджетних коштів на витратні матеріали та відвідування органів Казначейства, звертаємося з пропозицією до керівників бюджетних установ активізувати роботу щодо початку використання СДО ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство».
   На офіційному веб-порталі Державної казначейської служби України за адресою: http://www.treasury.gov.ua є окремий розділ «Електронні сервіси», де розміщені актуальні інструкції щодо впровадження та використання системи дистанційного обслуговування. Всю необхідну інформацію можна також отримати у головного спеціаліста інформаційних технологій та захисту інформації управління Державної казначейської служби України у Пологівському районі Запорізької області та за телефоном 2-22-97.